fbpx

VR Marketing – dlaczego to obecnie strzał w dziesiątkę?

samoobslugowe-stanowiska-i-kioski-multimedialne

Innowacyjne rozwiązania wdrażane w marketingu mają na celu zmaksymalizowanie skuteczności strategii promocyjnych i dotarcie do szerszego grona odbiorców. Jedną z nowoczesnych propozycji, która zyskała ogromną popularność w działaniach reklamowych, jest wirtualna rzeczywistość – jej wykorzystanie znacznie uatrakcyjnia przekaz i podnosi efektywność komunikacji z potencjalnym klientem. Dowiedz się, jak działają aplikacje VR i dlaczego samoobsługowe stanowiska i kioski multimedialne są powszechnie stosowane przez agencje marketingowe.

VR marketing – co kryje się pod tym pojęciem?

Wirtualna rzeczywistość to świat wykreowany przez zaawansowane technologie informatyczne, przy użyciu których można stworzyć dowolny obraz – imitujący realne miejsca lub postacie, a także fikcyjne obiekty. W marketingu wykorzystuje się aplikacje VR – przekazywane za ich pośrednictwem komunikaty reklamowe o wiele skuteczniej utrwalają się w pamięci odbiorcy, są bowiem atrakcyjniejsze niż klasyczna promocja oraz angażują wiele zmysłów.

Wirtualna a rozszerzona rzeczywistość

Współcześnie można spotkać się z pojęciem wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości – czym się one różnią? Augmented Reality (AR), czyli rozszerzona rzeczywistość to technologia nakładająca elementy wirtualne na obraz istniejący naprawdę. Do jej wykreowania potrzebne są odpowiednie akcesoria i aplikacje, które nakładają na dany obraz dodatkową grafikę. Virtual Reality (VR), czyli wirtualne rzeczywistość z kolei odcina widza od bodźców zewnętrznych i przenosi go w świat wygenerowany komputerowo. W tym celu niezbędne są specjalne gogle wyświetlające odpowiedni obraz – nie ma w nim odniesień do otaczającej rzeczywistości, jest ona całkowicie wirtualna i umożliwia nawiązywanie interakcji z dostępnymi w niej obiektami (na przykład poprzez dotyk).

Skuteczne budowanie świadomości marki

Możliwości, jakie otwiera marketing wirtualny, są niemal nieograniczone – z nim budowanie świadomości marki wchodzi na zupełnie nowy poziom. Firmy – niezależnie od branży, w jakiej funkcjonują – mogą wykorzystać nowoczesne technologie do prezentowania swojej działalności, przybliżania jej klientom, badania ich potrzeb oraz promowania usług czy produktów. Przykładem tego mogą być kioski multimedialne z modułem VR, które coraz częściej można spotkać na targach i konferencjach. Są wykorzystywane nie tylko do reklamy, lecz także spełniają funkcję praktyczną. Dzięki nim dokonasz rezerwacji lub złożysz zamówienie bez konieczności czekania w kolejce. Ponadto, ustawia się je między innymi w hotelach i sklepach – zwłaszcza tam, gdzie ograniczona liczba personelu mogłaby utrudnić sprawną obsługę interesantów. Samoobsługowe stanowiska niwelują ryzyko powstawania zbyt długich kolejek, co przekłada się na większą satysfakcję klientów. Świetnie sprawdzą się również w restauracjach, gdzie za ich pośrednictwem można złożyć zamówienie. W LightMouse wykonujemy stoiska, na które mogą być wgrane aplikacje VR, prezentacje wraz z kalendarzem wydarzeń, systemem rezerwacji czy wirtualne spacery.

aplikacje-vr-marketingMarketing VR a tradycyjny – w czym tkwi jego siła?

Nie da się ukryć, że kioski multimedialne i samoobsługowe stanowiska VR wraz z wgranymi w nie aplikacjami to coraz częściej spotykane rozwiązania. Warto zatem zastanowić się, z czego wynika popularność wirtualnego marketingu. Z pewnością wśród jego najważniejszych zalet – dających mu znaczną przewagę nad tradycyjnymi rozwiązaniami – można wymienić:

  • oddziaływanie polisensoryczne – połączenie bodźców wzrokowych, słuchowych, dotykowych powoduje, że obraz zapada w pamięć odbiorcy na dłużej i pozwala utrwalić wizerunek marki w świadomości potencjalnych klientów,
  • atrakcyjność wizualna – choć aplikacje VR są coraz bardziej popularne, wciąż uznaje się je za nowość, dzięki czemu wzbudzają ciekawość i zachęcają do przetestowania. Klient, który mógłby zignorować tradycyjny przekaz, chętniej zatrzyma się przy multimedialnym kiosku,
  • uniwersalność – tę formę marketingu wykorzystują firmy z przeróżnych branż, ponieważ daje ona możliwość dostosowania prezentacji i formy przekazu do indywidualnych potrzeb każdej firmy.

Nowe rozwiązania w marketingu!

Chcąc wznieść swoje działania marketingowe na wyższy poziom, aby były nowoczesne, atrakcyjne i dzięki temu skuteczniejsze, skorzystaj z możliwości, jakie daje wirtualna rzeczywistość. W LightMouse tworzymy aplikacje VR, kioski multimedialne i stanowiska samoobsługowe – z chęcią podejmujemy nowe wyzwania i pomożemy w rozwoju strategii promocyjnych Twojego przedsiębiorstwa.

Previous Post Previous Post
Newer Post Newer Post

Leave a comment