fbpx

Czym są infokioski multimedialne? Gdzie możemy je spotkać?

kioski multimedialne

Sposobów promocji firmy jest dużo, ale biorąc pod uwagę jej stacjonarną formę, ciekawym rozwiązaniem są interaktywne punkty informacyjne. To tzw. infokioski, które coraz częściej spotykamy m.in. w galeriach handlowych oraz obiektach użyteczności publicznej. W dzisiejszym wpisie wyjaśniamy, czym dokładnie są kioski multimedialne oraz jak można je wykorzystać. Sprawdź już teraz!

Infokiosk — co kryje się pod tym pojęciem?

Uogólniając to pojęcie, kiosk multimedialny jest urządzeniem pozwalającym na wyszukiwanie oraz przeglądanie różnych informacji. Punkty te są personalizowane, można je wykorzystać do prezentacji dowolnych danych. W większości przypadków wyposaża się je w duży wyświetlacz z panelem dotykowym.

Czym powinien charakteryzować się dobry kiosk multimedialny?

Zajmując się omawianiem infokiosków, warto przy okazji opisać kilka cech, którymi powinny wyróżniać się takie urządzenia. Przede wszystkim musisz pamiętać o tym, że zwykle ustawia się je w miejscach publicznych. Z tego powodu powinny być odporne na działalność wandali. Zwróć uwagę na to, aby obudowa była wykonana z wysokiej jakości, grubej stali. Ważna jest także dodatkowa ochrona ekranu, w który wyposażony jest kiosk multimedialny.

Do innych istotnych cech takich personalizowanych punktów należy zaliczyć:

  • interfejs zgodny ze standardami „user experience”, czyli intuicyjny i przyjemny w obsłudze,
  • rozwiązania ułatwiające korzystanie z infokiosku osobom niepełnosprawnym,
  • odpowiednią ochronę przed wilgocią, jeśli urządzenie ma stać na świeżym powietrzu.

Gdzie można wykorzystać kioski multimedialne?

Możliwości wykorzystania nowoczesnych, personalizowanych infokiosków jest wiele. Np. w galeriach handlowych pełnią funkcję multimedialnej mapy obiektu. Użytkownik ma dostęp do katalogu z firmami prowadzącymi działalność na jego terenie. Może przeglądać go ręcznie lub skorzystać z wyszukiwarki, aby szybko znaleźć konkretne miejsca. W zależności od oprogramowania urządzenie wskazuje ich położenie na mapce budynku lub rysuje trasę, którą należy pokonać.

Jednak to tylko jeden z wielu przykładów możliwości wykorzystania takich kiosków. Znajdują one zastosowanie również m.in. w:

  • bankach do prezentowania różnych ofert, czy umożliwiania wypełnienia wniosku o skorzystanie z jakiegoś produktu,
  • urzędach — oprócz funkcji informacyjnej, mają także zastosowanie jako urządzenie do rejestrowania interesantów i wydawania im numerków,
  • niektórych restauracjach — pozwalają na samodzielne składanie i opłacanie zamówień.

Co ważne, personalizowane infokioski mogą również pomagać przy prowadzeniu kampanii reklamowej. Świetnie sprawdzają się w punktach usługowych oraz np. jako dodatkowe wyposażenie stoiska na targach branżowych.

Stawiaj na infokioski wykorzystujące nowoczesne technologie!

Jak widzisz, multimedialny kiosk może zarówno pomagać Twoim klientom, jak i stać się częścią kampanii reklamowej. Jeśli planujesz zakup takich urządzeń, skorzystaj z oferty naszej firmy LightMouse. Sprzedajemy personalizowane infokioski, solidnie wykonane i proste w obsłudze. Możemy je wyposażyć w wiele nowoczesnych technologii, w tym nawet związanych z wirtualną rzeczywistością VR. Skontaktuj się z nami już dziś — z przyjemnością zaprezentujemy szczegóły oferty!

Previous Post Previous Post
Newer Post Newer Post