Przekaz oparty o nowe technologie to marketing przyszłości ? jego potencjał jest naprawdę duży. Jednymi z ciekawszych narzędzi marketingowych są wirtualne spacery. To atrakcyjne wizualnie sferyczne prezentacje 360, które przyciągają uwagę oraz pozwalają obejrzeć obiekty i zwiedzić miejsca turystyczne z perspektywy 360 stopni. Jak zrobić wirtualny spacer? Dlaczego warto sięgać po tego typu rozwiązania? Zobacz!
Czym właściwie jest wirtualny spacer?
Jest to multimedialna prezentacja powstająca z połączenia wielu zdjęć sferycznych. Czyli takich, które nie są ograniczone żadnym kadrem, a pokazują widok wokół aparatu w pełnym zakresie 360 stopni. W efekcie połączone ze sobą panoramy bardzo dobrze oddają wrażenie rzeczywistości. Wirtualne spacery mogą dotyczyć wnętrza budynku, ale też pleneru. Oglądając je, można wygodnie nawigować po ekranie ? obracać, przybliżać, oddalać obraz. Poszczególne ujęcia połączone są ze sobą punktami pozwalającymi płynnie przemieszczać się po takiej prezentacji.
Jak zrobić wirtualny spacer?
W tym celu potrzebujemy panoram sferycznych oraz aplikacji, która umożliwia przechodzenie z punktu do punktu. Dzięki niej do wirtualnego spaceru możemy dodawać także inne elementy, tj. hotspoty z klasycznymi zdjęciami i filmami z archiwum czy oznaczenia ciekawych miejsc wraz z ich opisem. Do zmontowania wycieczki po obiekcie zamkniętym potrzeba najczęściej około 7-8 fotografii na każdą panoramę. Aczkolwiek, dokładna ilość zdjęć zależy zarówno od typu obiektywu, jak i warunków atmosferycznych. W przypadku prezentacji z lotu ptaka ujęć może być znacznie więcej, niekiedy nawet kilkaset.
Co dalej? Na kolejnym etapie:
- dopasowujemy kontrast, wyrazistość, nasycenie,
- niwelujemy wady zdjęć oraz aberrację chromatyczną,
- korygujemy balans bieli, redukujemy intensywność niektórych barw, za to podbijamy inne ? dzięki temu kolorystyka jest bardzo naturalna.
Aby dodatkowo zwiększyć rozpiętość tonalną, zdjęcia składające się na panoramę wykonuje się w kilku wersjach: niedoświetlonej, prześwietlonej i prawidłowej. Przy pomocy programu do obróbki zdjęć łączy się je następnie w jeden plik HDR o podwyższonej jakości obrazu. Dlaczego to takie istotne? Wyobraź sobie fotografię klimatycznej restauracji. Bez zastosowania techniki HDR w miejscu widoku za oknem zobaczylibyśmy białe plamy. Z kolei skupiając się na krajobrazie za oknem, wnętrze restauracji byłoby ciemne. To właśnie dzięki prawidłowemu użyciu techniki HDR osiągamy piękne, soczyste kolory zarówno w cieniu, jak i w słońcu.
Jak wykorzystać wirtualne spacery w biznesie?
To przede wszystkim nowoczesne narzędzie promocji hoteli, apartamentów, ośrodków wypoczynkowych czy całych regionów turystycznych. W ten sposób oprowadzisz gości albo inwestorów po obiekcie noclegowym, zaprezentujesz im pełną infrastrukturę bądź okolicę. Oczywiście dzięki wirtualnym spacerom pokażesz też swój biznes ?od kuchni?, jednak przede wszystkim przedstawisz swój produkt w ciekawy sposób. To naprawdę przyciąga!
To co? Czas działać!
Sięgnij po nowoczesne technologie i twórz razem z nami kreatywne treści, które pozwolą Ci się wyróżnić! Wirtualne spacery, a także profesjonalne sesje zdjęciowe, klipy promocyjne, infokioski oraz drukowane materiały reklamowe zamówisz w LightMouse! Sprawdź naszą ofertę, a w razie pytań napisz ? pomożemy Ci wybrać najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu!