Sposobów promocji firmy jest dużo, ale biorąc pod uwagę jej stacjonarną formę, ciekawym rozwiązaniem są interaktywne punkty informacyjne. To tzw. infokioski, które coraz częściej spotykamy m.in. w galeriach handlowych oraz obiektach użyteczności publicznej. W dzisiejszym wpisie wyjaśniamy, czym dokładnie są kioski multimedialne oraz jak można je wykorzystać. Sprawdź już teraz!
Infokiosk ? co kryje się pod tym pojęciem?
Uogólniając to pojęcie, kiosk multimedialny jest urządzeniem pozwalającym na wyszukiwanie oraz przeglądanie różnych informacji. Punkty te są personalizowane, można je wykorzystać do prezentacji dowolnych danych. W większości przypadków wyposaża się je w duży wyświetlacz z panelem dotykowym.
Czym powinien charakteryzować się dobry kiosk multimedialny?
Zajmując się omawianiem infokiosków, warto przy okazji opisać kilka cech, którymi powinny wyróżniać się takie urządzenia. Przede wszystkim musisz pamiętać o tym, że zwykle ustawia się je w miejscach publicznych. Z tego powodu powinny być odporne na działalność wandali. Zwróć uwagę na to, aby obudowa była wykonana z wysokiej jakości, grubej stali. Ważna jest także dodatkowa ochrona ekranu, w który wyposażony jest kiosk multimedialny.
Do innych istotnych cech takich personalizowanych punktów należy zaliczyć:
- interfejs zgodny ze standardami ?user experience?, czyli intuicyjny i przyjemny w obsłudze,
- rozwiązania ułatwiające korzystanie z infokiosku osobom niepełnosprawnym,
- odpowiednią ochronę przed wilgocią, jeśli urządzenie ma stać na świeżym powietrzu.
Gdzie można wykorzystać kioski multimedialne?
Możliwości wykorzystania nowoczesnych, personalizowanych infokiosków jest wiele. Np. w galeriach handlowych pełnią funkcję multimedialnej mapy obiektu. Użytkownik ma dostęp do katalogu z firmami prowadzącymi działalność na jego terenie. Może przeglądać go ręcznie lub skorzystać z wyszukiwarki, aby szybko znaleźć konkretne miejsca. W zależności od oprogramowania urządzenie wskazuje ich położenie na mapce budynku lub rysuje trasę, którą należy pokonać.
Jednak to tylko jeden z wielu przykładów możliwości wykorzystania takich kiosków. Znajdują one zastosowanie również m.in. w:
- bankach do prezentowania różnych ofert, czy umożliwiania wypełnienia wniosku o skorzystanie z jakiegoś produktu,
- urzędach ? oprócz funkcji informacyjnej, mają także zastosowanie jako urządzenie do rejestrowania interesantów i wydawania im numerków,
- niektórych restauracjach ? pozwalają na samodzielne składanie i opłacanie zamówień.
Co ważne, personalizowane infokioski mogą również pomagać przy prowadzeniu kampanii reklamowej. Świetnie sprawdzają się w punktach usługowych oraz np. jako dodatkowe wyposażenie stoiska na targach branżowych.
Stawiaj na infokioski wykorzystujące nowoczesne technologie!
Jak widzisz, multimedialny kiosk może zarówno pomagać Twoim klientom, jak i stać się częścią kampanii reklamowej. Jeśli planujesz zakup takich urządzeń, skorzystaj z oferty naszej firmy LightMouse. Sprzedajemy personalizowane infokioski, solidnie wykonane i proste w obsłudze. Możemy je wyposażyć w wiele nowoczesnych technologii, w tym nawet związanych z wirtualną rzeczywistością VR. Skontaktuj się z nami już dziś ? z przyjemnością zaprezentujemy szczegóły oferty!